PVDA-Mortsel maakt lijst bekend: "Nee, deze mensen maak je niks wijs"

PVDA-Mortsel maakt lijst bekend:

PVDA Mortsel heeft haar lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 14/10 voorgesteld. "Het is voor de eerste keer dat we in Mortsel opkomen met de  ambitie om van de kiezer een plaats in de gemeenteraad te krijgen." zegt lijsttrekker Ward Coenegrachts. "Met onze 24 kandidaten zijn we al zeker de lijst die de meeste nieuwe mensen laat deelnemen aan de gemeenteraadsverkiezingen, en daar ben ik erg trots op. Mensen die een keuze maken voor de meest sociale partij, en die vol tegengas willen geven tegen de verrechtsing."

De Mortselse PVDA blaakt van ambitie. Lijsttrekker Ward Coenegrachts: “Naast alle partijen die al jaar en dag in de raad zitten, zijn wij de new kids in Mortsel op 14/10. Ik ben zeker dat we ook de meest volkse lijst hebben. Werkende mensen maken elke dag de welvaart, ze zijn het hart van onze partij. Twee derde van onze kandidaten werkt als arbeider, bediende of ambtenaar. Ze werken zowel in de zorg, het onderwijs en de openbare diensten als in de petrochemie, de haven en distributie. Heel wat van hen zijn ook actief in de vakbond, of geëngageerd in het Mortselse verenigingsleven. Elke kandidaat staat met twee voeten in de realiteit. Iedereen voelt aan zijn bankrekening wanneer het leven en de openbare dienstverlening weer eens duurder worden", zegt Ward Coenegrachts, lijsttrekker van de PVDA. "Ons maak je niks wijs."

"Ook mensen die moeten rondkomen met weinig geld als werkzoekende of thuisblijfmama, vinden hun plaats op onze lijst. Zij weten uit eerste hand wat de sterke en zwakke punten zijn van de sociale ondersteuning. Onze kandidaten met een migratie-oorsprong voelen onmiddellijk wanneer racisme wordt aangewakkerd. De lijst van de PVDA weerspiegelt de gewone Mortselaars in al hun diversiteit. Onze PVDA-kandidaten zijn stuk voor stuk Mortselaars die de mens centraal willen zetten en kiezen voor aangename en leefbare wijken. Daarmee is onze lijst rond. Een warme lijst met veel ambitie om de politiek wakker te schudden voor een stad op mensenmaat." zegt Ward Coenegrachts.

De lijst van PVDA-Mortsel: https://mortsel.pvda.be/kandidaten