Kandidaten

Ward Coenegrachts

Lijsttrekker

Ward Coenegrachts

Ward Coenegrachts (°1973). Werkt bij Geneeskunde voor het Volk, vader van twee tieners en lijsttrekker voor de PVDA in Mortsel. Studeerde taal- en letterkunde aan de KUL, maar vond zijn engagement in een dokterspraktijk van Geneeskunde voor het Volk in Deurne. Die praktijken zorgen sinds jaar en dag voor gratis en kwaliteitsvolle eerstelijnsgezondheidszorg die open staat voor iedereen.

Zijn Limburgse roots liggen ondertussen al ver achter hem, want na enkele jaren in Antwerpen verhuisde hij in 2003 naar de Molenstraat in Mortsel. Ward is altijd begaan met de stijgende werkdruk en afbraak van arbeidsomstandigheden. Samen met heel wat leden en sympathisanten van de PVDA in bedrijven en diensten is hij vaak te vinden in acties tegen sociaal onrecht: voor betere koopkracht, tegen werken tot 67, voor échte werkbare en leefbare jobs voor de jongeren.

Met de startende groep van de PVDA in Mortsel voerde hij dit jaar al acties voor de afschaffing van de Turteltaks en tegen de stijgende prijzen van het openbaar vervoer. Als lijsttrekker van de PVDA in Mortsel wil Ward in 2018 een sociale oppositiestem in de gemeenteraad brengen.