Zorg voor de zorgers, solidariteit met het Mortsels zorgpersoneel

Zaterdag 28 november organiseerde PVDA Mortsel een solidariteitsactie met het personeel van verschillende Mortselse zorginstellingen. Hoewel de zorg al zoveel maanden onder druk staat van coronagolven, houden zij zich staande. Daarom verdienen ze een dikke merci, en alle steun in hun eis om meer handen in de zorg!

Zaterdag 28 september organiseerde PVDA Mortsel een solidariteitsactie. Daarmee willen we het personeel van de Mortselse zorgsector een hart onder de riem te steken. Leden zorgden voor lekker vers gebak en zakjes fruit en snoep. Die werden afgegeven aan enkele Mortselse woonzorgcentra en bij het Sint-Jozefziekenhuis.

Verpleegkundigen en verzorgenden, artsen en onderhoudspersoneel, ze hebben zich sinds het begin van het jaar staande gehouden. En hoe warm het applaus ook was, enkel applaus verbeterden de werkomstandigheden niet. Jaren lieten ze al van zich horen met de eis voor betere lonen en meer handen. Hoewel er al meer dan 15.000 mensen aan covid overleden heeft het tot nu moeten duren voor er noodzakelijke investeringen aangekondigd werden voor 2021.

De artsen, verpleegkundigen en de medewerkers van Geneeskunde voor het Volk knokken al maanden mee in de eerste lijn tegen het virus. Zij zien ook op de eerst rij waar het beleid tekort schoot in preventie, in het op poten zetten van  efficiënte testing en tracing. Waar de 9 ministers van Volksgezondheid elkaar voor de voeten lopmen. PVDA-huisartsen Lise Vandecasteele en Sofie Merckx getuigen in het Vlaams en federaal parlement vanuit hun ervaring op het terrein.

Als linkse partij die de mensen op de eerste plaats wil zal de PVDA het blijven opnemen voor meer handen in de zorg.

#bedankt! #meerhandennu (Foto’s Gastón López Peralta)

IMG_4569.JPG

IMG_4570.JPG