Tim Janssens en Jany Claeskens, werknemers in de petrochemie, op de lijst van PVDA Mortsel

Tim Janssens en Jany Claeskens, beiden werknemers in de petrochemische industrie, zijn kandidaat op de lijst van PVDA Mortsel. Jany heeft bij Covestro jarenlange ervaring als delegee voor het ABVV. Tim werkt in de raffinaderij ATPC (voormalig RBP). Ze vertellen zelf waarom ze de keuze voor de PVDA maakten. (Foto: PVDA op pensioenbetoging Antwerpen op 2/10)

betoging.jpgDe PVDA op dinsdag 2/10 in Antwerpen, samen met 15.000 betogers die de vakbonden samen brachten voor het pensioen-alarm. De PVDA neemt het al jaren consequent op voor pensioenen en arbeidsvoorwaarden van arbeiders, bedienden en ambtenaren. Het is dan ook geen verrassing dat zoveel werkende mensen de PVDA willen steunen door kandidaat te zijn op één van de lijsten.

Ant_G_Mortsel_07_Janssens_Tim_OI001622.jpgTim Janssens (Oudebaan, 7e plaats) werkt op de raffinaderij van ATPC. "Waarom ik voor de PVDA opkom is simpel. Het is gewoon de enige partij die nog opkomt voor de werkende mens. Als shift-arbeider weet ik dat in ploegen werken zeer zwaar is, fysiek en mentaal. En op 58 jaar met brugpensioen kunnen gaan is een must. Daarom is het onbegrijpelijk dat de pensioenleeftijd wordt verhoogd. Met de PVDA blijven we niet bij de pakken zitten. We zijn een pensioenpetitie gestart en haalden al 41.000 handtekeningen op tegen langer werken en voor een volwaardig pensioen. En door massaal protest moest de regering het "puntenpensioen" dat ze wilde invoeren, al uitstellen."

OI001569_bis.jpgJan Claeskens (Beekstraat, 18e plaats) heeft jaren ervaring als delegee bij Covestro (vroeger Bayer) langs de Scheldelaan: “Eerlijke en open politiek is dringend aan de orde. Het eigenbelang en de verdeling van lucratieve postjes heeft lang genoeg geduurd. Het is nu tijd voor echte verandering in plaats van ‘meer van dat’. De PVDA is de enige partij die de gewone mens nog verstaat en verdedigt. Die de minder gegoede wil helpen en niet nog dieper in de miserie wil duwen. De enige partij die er prat op kan gaan eerlijk te zijn.”

Ook Thomas Van Put (Deurnestraat, 22e plaats) is polyvalent werknemer in de sector, bij Agfa-Gevaert in Mortsel. De PVDA komt sinds tientallen jaren op voor goede en veilige arbeidsvoorwaarden voor werkende mensen. Ze neemt het op, in parlement, in gemeenteraden en op straat, voor meer koopkracht en degelijke pensioenen. De PVDA toont aan met grondige studies van haar studiedienst hoe weinig belastingen de multinationals betalen. Wie mee wil zorgen dat die sociale thema's: koopkracht, pensioen, rechtvaardige fiscaliteit op de agenda komen, maakt zijn keuze op 14/10 voor de PVDA.