PVDA één van de winnaars van de verkiezingen op 9 juni

12 juni 2024

overwinning

Wat een verkiezingen, en wat een straf resultaat voor de PVDA! En dat is er enkel dankzij de steun van zoveel van jullie!

Zonder twijfel is dit ons beste resultaat ooit. We zijn bijzonder blij om te zien hoe de PVDA doorgroeit in het Vlaams parlement (van 4 naar 9 verkozenen) en federaal parlement (van 12 naar 15 verkozenen). Hoe we in Antwerpen, de stad van De Wever, de tweede partij worden met 23% en extreem-rechts achteruit duwen. En hoe we ondertussen 50 PVDA-volksvertegenwoordigers tellen in de Europese, federale, Vlaamse, Waalse en Brusselse parlementen.

Dat we dit doen tegen de stroom van verrechtsing geeft hoop aan alle mensen die een sterker sociaal beleid willen.

We zijn ook erg trots dat we de stem van de werkende mensen luider kunnen laten klinken, met vanuit onze provincie o.m. petrochemiearbeider Raf Van Gestel in het Vlaams parlement, winkelbediende Annik Van den Bosch in het federaal parlement en vakbondsman Rudi Kennes in het Europese parlement. Bovendien zal Amina Vandenheuvel, een van de jongste Vlaamse volksvertegenwoordigers worden.

Ook in Stad Mortsel halen we ons beste resultaat ooit, met 10% van de kiezers die kozen voor de PVDA.

Het is dankzij de stem van werkende mensen, van jongeren en studenten en van mensen uit de brede diversiteit van de samenleving dat we dit succes konden boeken. Het is een uitgesproken steun voor het sociale programma dat we verdedigd hebben: voor eerlijke belastingen en de invoering van een miljonairstaks, voor meer koopkracht en tegen de graaipolitiek.

Bedankt aan iedereen die stemde voor de PVDA. Aan iedereen die mee campagne voerde. Bedankt voor jullie steun, jullie vragen en opmerkingen.  😉 Voor of na de verkiezingen, we staan altijd aan jouw kant!

Kan een afbeelding zijn van 8 mensen, saxofoon en viool

Kan een afbeelding zijn van 10 mensen en lachende mensen