PVDA Mortsel maakt eerste vijf kandidaten bekend

26 juni 2024

De PVDA komt op 13 oktober met een volledige lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen in Mortsel. Met de sprong die onze linkse partij maakte op 9 juni, zitten we verder in de lift en gaan we voluit om ook een plaats in de Mortselse gemeenteraad te winnen. De PVDA maakte de eerste vijf kandidaten bekend.

Ward Coenegrachts: "Bij de PVDA zijn we bijzonder blij met onze score op 9 juni. PVDA kreeg de steun van meer dan 760.000 Belgen en groeit stevig in het Vlaamse parlement (van 4 naar 9 zetels) en het federale parlement (van 12 naar 15 zetels).

Ook in Mortsel haalde de PVDA zijn beste resultaat ooit, met 10% Mortselaars die PVDA stemden. Dat belooft voor oktober, wanneer we de stem voor een sterker sociaal beleid voor het eerst in de Mortselse gemeenteraad willen brengen.

Bij deze gemeenteraadsverkiezingen zal de PVDA in Mortsel opkomen met een volledige lijst. Een diverse lijst met nieuwe jonge kandidaten, mensen van de werkvloer, mensen die zich elke dag inzetten in de samenleving."

Ward Coenegrachts trekt de lijst. Hij woont met zijn partner en twee kinderen in Mortsel en is verantwoordelijk voor de PVDA-werking in de Antwerpse zuidrand.

Op plaats twee staat Mie verschooten. Mie is een super actieve jonge vrouw. Ze is leerkracht in opleiding, werkt graag met kinderen en engageert zich in het jeugdwerk.

Op plaats drie staat Christiane Segers. Christiane is altijd een gedreven vakbondsmilitante geweest en zet zich nu in als vrijwilliger in Mortsel. Ze probeert mensen uit hun isolement te halen en is heel begaan met de woningproblematiek.

Tim Janssens staat op vier. Tim werkt als shiftarbeider in de petrochemie waar hij als afgevaardigde voor het ABVV elke dag opkomt voor zijn collega's.

Encieh Jozaghi vind je op vijf. A
ls community Health Worker gaat ze naar mensen in kwetsbare situaties en begeleidt ze hen naar de juiste organisatie. Als pleegouder neemt ze ook de zorg op voor minderjarige asielzoekers.

Ward Coenegrachts: "Mortsel heeft een nieuwe wind nodig, om te zorgen dat we niet verder gaan met een beleid dat vooral goed werkt voor bouwbedrijven en projectontwikkelaars. Nu steekt het stadsbestuur van N-VA, Vooruit en Open VLD zich voor vele miljoenen in de schulden voor prestigeprojecten zoals het stadhuis. Met de PVDA komen we op voor de gewone werkende mensen."

"We hebben de voorbije maanden uitgebreid geluisterd naar de Mortselaren, en 798 gaven hun mening over wat er anders moet. Daar willen we naar luisteren en daarom komen we op voor meer menselijk beleid en een groene en leefbare stad. Waar het betaalbaar is om te wonen voor jong en oud, waar we inzetten op onze zorg. Waar we werken aan een sociale en aangename stad voor iedereen die in Mortsel woont."

WhatsApp Image 2024-06-25 at 19.44.24

(Van links naar rechts: Tim Janssens, Christiane Segers, Ward Coenegrachts, Encieh Jozaghi en Mie verschooten)

WhatsApp Image 2024-06-25 at 19.44.21 (1)