Helemaal zomer met een zalig zonnige barbecue

Na twee coronazomers zonder was de barbecue van PVDA Mortsel op zaterdag 20 augustus back. Warme mensen voor een ontspannen etentje in een prachttuin in de Van Dijckstraat in Mortsel, met hartelijk weerzien en nieuwe ontmoetingen.

Afgelopen jaar gaf onze lokale PVDA werking zich volledig in de Solidariteams met de slachtoffers van de overstromingen. Sinds het begin van de koopkrachtcrisis organiseerde ze ook actie na actie om druk te zetten om de facturen van energie en brandstof te drukken.
De Mortselse voorzitters Christiane Segers en Sisse Verstappen vertelden over de acties van de werking, regioverantwoordelijke Ward Coenegrachts bracht het belang van een sterke linkse politiek naar voor op een ogenblik dat de ene na de andere crisis onze toekomst onder druk zet. Het zijn die campagnes, in de wijken en op straat die zorgen dat de btw op energie verlaagd werd naar 6%, en er vandaag ook gesproken wordt over het aanpakken van de woekerwinsten van energiebedrijven.
Ook Mie Verschooten, nam het woord als verantwoordelijke van Comac-Antwerpen, en vertelde over de acties van de studenten tegen seksisme.
De BBQ was meteen ook een ideale aftrap van het najaar, met meteen onze stand op de jaarmarkt én Manifiesta  in het vooruitzicht!
(Foto's Dirk Neirynck en Gaston Lopez Peralta)
300779391_1783413828669394_1797854543645766128_n.jpg
300909646_1783413398669437_7727453865884614176_n.jpg