Marianne Eelen: "Iedereen heeft recht op een fatsoenlijk leven"

Marianne Eelen:

Marianne Eelen werkt als ambtenaar en is erg actief in het Mortselse verenigingsleven. Ze is gedreven door een groot rechtvaardigheidsgevoel: "De wereld is van iedereen en voor iedereen. Iedereen heeft recht op een fatsoenlijk leven." Zondag staat ze op de 4e plaats van de PVDA lijst in Mortsel.

Marianne.jpgNaast de zorg voor haar gezin zet Marianne (56) zich in voor de samenleving via het buurtcomité en het verenigingsleven (o.m. in Amnesty). Ze vertelt waarom ze besliste om kandidaat te zijn op de lijst van de PVDA:
"Onrechtvaardigheid heeft me als kind al hard getroffen. Uit mijn engagement voor mensenrechten puur ik steeds dezelfde conclusie: mensen willen gewoon een fijn leven voor zichzelf en hun kinderen. Niks speciaals, gewoon een menswaardig bestaan. Zo kom ik automatisch bij de PVDA, een partij die opkomt voor de mensen, met de mensen. Alle basisrechten zitten daarin verweven: betaalbaar kwalitatief wonen, toegang tot onderwijs voor iedereen, goede gezondheidszorg en andere zorg voor iedereen, goed uitgebouwd openbaar vervoer, goede arbeidsvoorwaarden met degelijke arbeidscontracten."

"PVDA valt ook geen mensen aan op hun 'anders' zijn," gaat Marianne verder "Onze partij nodigt uit: we zitten samen in de samenleving, laat ons er ook samen iets moois van maken voor iedereen. Geen loze slogans, wel concrete daden en acties. De PVDA beklijft ook: zij spit uit wat fout loopt, zij durft de echte hebzucht aan de kaak te stellen, zij durft ijveren voor een rechtvaardige fiscaliteit. Want zonder rechtvaardige belastingen, geen rechtvaardige samenleving."