655 Mortselaars lieten zich horen in de Grote Bevraging

Op 31 januari rondde de PVDA de grote bevraging van Mortsel af. 655 inwoners namen de tijd om hun mening te laten horen. Een schat aan ideeën en meningen dat ons de allerbeste basis geeft voor een volks programma in aanloop van de gemeenteraadsverkiezingen van oktober. Super bedankt!

Een kleine vijf maanden na de start op de Mortselse Jaarmarkt rondde PVDA-Mortsel haar grote bevraging af. De bevraging ging op zoek naar wat goed is en wat anders en beter moet in Mortsel. En legde een resem vragen voor. Open vragen, zoals "wat zou jij eerst aanpakken als je burgemeester was". En 24 voorstellen rond zes thema's: werkbaar werk, armoede, openbare diensten, mobiliteit, woonbeleid en groene en gezonde wijken. Ook werd er gepeild naar de mening van de deelnemers over inspraak en aandacht voor kwetsbare groepen in Mortsel.

Bij de start stelde de ploeg zich als doel om zeker 600 inwoners de bevraging te laten invullen. Van november tot januari belden we 's zaterdags aan tijdens wijktochten in alle hoeken van Mortsel. Zo oversteeg de deelname eind januari al onze verwachtingen, en sloten we af met 655 ingevulde bevragingen. Een enorme prestatie die lukte dankzij het enthousiaste werk van een gedreven ploeg. In februari en maart werken we op de resultaten zodat we in april de hoofdpunten van ons Mortsels programma opnieuw publiek kunnen voorstellen. Hartelijk bedankt aan iedereen die deelnam!